11 February, 2011

Minikommuner der batter

 
Posted by Picasa
Her er et billede fra en del af Frankrig, jeg synes rigtig godt om.

Det er pensionisterne fra min svigermors landsby, og de er fotograferet i forbindelse med det årlige gilde, som kommunen inviterer på.

Kommuner i Frankrig er jo ikke ligefrem store. Denne tæller 150 sjæle, måske er den endda nået op på et par 100. Der er jo kommet 10 nye huse til, siden jeg selv boede i landsbyen.

Efter gildet bruger kommunen oven i købet et par håndører på at trykke det nye års kalender sammen med et par billeder fra lejligheden og distribuerer den så til alle.

I vores landsby er der et tilsvarende måltid, dog uden den husstandsomdelte kalender-gimmick, som jeg personligt synes sætter prik over i'et.

Se, det er skattekroner, jeg i den grad godt gider betale.

No comments: